Managed hostingprovider True geeft zijn grootschalige Dell EMC-serverpark een boost

Amsterdam / Nieuwegein- Managed hostingprovider True heeft zijn Dell EMC-serverinfrastructuur een aanzienlijke update gegeven door alle servers te voorzien van nieuwe I/O-adapterkaarten van Solarflare. Klanten van True profiteren hierdoor van een verbetering van de laadtijden voor hun websites, webshops of webapplicaties van soms wel 23 procent. De toename in conversie kan oplopen tot vierhonderd procent. True heeft bij de migratie nauw samengewerkt met het Extreme Scale Infrastructure-team van Dell EMC.

True opereert als managed hosting provider in een zeer competitieve markt. Het bedrijf is al sinds 2000 actief in de hosting-markt en is sindsdien geëvolueerd naar een full service-partner voor honderden ondernemingen, waaronder AFAS, ID&T en vakantieveilingen.nl.

Elke milliseconde telt

Erwin Bleeker, Solutions Architect bij True: ”In een markt waarin elke milliseconde telt, is het belangrijk om naast optimale service en support ook gewoon de snelst mogelijke technologie in huis te hebben. Onderzoek wijst uit dat veel mensen niet meer dan een paar seconden willen wachten op het laden van een webpagina. E-commerce-bedrijven willen daarom zeker weten dat hun pagina’s altijd optimaal presteren op elk device. Wij maken in ons datacenter al langer gebruik van Dell EMC PowerEdge R630-servers omdat deze zeer krachtige en betrouwbare prestaties leveren. Om die prestaties naar een nog hoger plan te tillen, hebben we alle Dell EMC-servers voorzien van nieuwe I/O-adapter-kaarten van Solarflare.”

Minder downtime

De Dell EMC PowerEdge R630 two-socket rack servers die in het datacenter van True draaien, bieden zeer krachtige prestaties en zijn ideaal voor virtualisatie en het draaien van zware business-applicaties en transactionele databases. De R630-server beschikt ook over flexibele storage-capaciteit en high-density processing wat cruciaal is om Exchange- en SharePoint-applicaties optimaal te laten draaien.

De Solarflare-adapters die aan de configuratie zijn toegevoegd, zorgen ervoor dat de Dell EMC PowerEdge-servers dataverkeer tot 23 procent sneller verwerken. Daarbij verlaagt het nieuwe serverontwerp de kans op downtime en incidenten aanzienlijk én is er meer ruimte om pieken in het verkeer op te vangen. Door de inzet van de nieuwe I/O-kaarten neemt de processorbelasting in de server zelf namelijk af. Hierdoor daalt de werkdruk van de interne processor en daarmee de kans op incidenten. Daarnaast blijft er meer processorkracht beschikbaar op momenten dat de Dell EMC PowerEdge-servers intensief worden gebruikt, bijvoorbeeld tijdens het uitrollen van (marketing)campagnes.

Dell EMC Extreme Scale Infrastructure-team

True heeft bij de Solarflare-technologie-update aan de Dell EMC PowerEdge R630-servers nauw samengewerkt met het Extreme Scale Infrastructure-team (ESI) van Dell EMC. “De experts van Dell EMC hebben dit project zeer kundig en snel uitgevoerd wat voor ons een bevestiging is dat we met de juiste technologiepartner voor ons datacenter in zee zijn gegaan”, vervolgt Bleeker. “Een andere, zeer belangrijke reden om met het ESI-team samen te werken is dat onze servers gedekt blijven door de standaard-ondersteuning en -services van Dell EMC. Hierdoor kunnen we altijd direct bij Dell EMC terecht met vragen en op momenten dat zich incidenten voordoen. En dat werkt uitermate prettig.”

"Als moderne datacenters met grootschalige omgevingen willen kunnen concurreren, hebben ze een partner nodig die de uitdagingen van groeiende enterprise-omgevingen begrijpt en innovatieve netwerkhardware en software-oplossingen kan leveren voor optimale schaalbaarheid, prestaties en veiligheid”, zegt Russell Stern, CEO van Solarflare. “In samenwerking met Dell EMC hebben we een oplossing geleverd waarmee de prestaties in het datacenter flink zijn toegenomen en die True een competitief voordeel hebben opgeleverd. De netwerktechnologie van Solarflare stelt True in staat te concurreren in een zeer innovatieve markt.”

“Om bij te blijven met de continu groeiende digitale workloads en de stortvloed aan data, willen klanten nieuwe oplossingen sneller en efficiënter implementeren dan ooit tevoren. Het Dell EMC ESI-team helpt klanten met grootschalige omgevingen, zoals True, bij het vormgeven van een geoptimaliseerd en gedifferentieerd aanbod waarmee ze tegemoet kunnen komen aan unieke business- en applicatie-uitdagingen”, aldus Jyeh Gan, Director, Product Management, Marketing & Strategy, Extreme Scale Infrastructure (ESI) van Dell EMC.