True behaalt ISO 27001:2005 certificaat

Beveiliging bedrijfsinformatie voldoet aan de hoogste normen

Managed hosting provider True is vanaf heden gecertificeerd op het gebied van informatiebeveiliging en beloond met het ISO 27001:2005 certificaat. Het verkrijgen van dit ISO certificaat geeft aan dat True voldoet aan de hoogste standaarden als het gaat om de beveiliging van informatie. In tegenstelling tot het certificeren van alleen het datacenter zijn ook alle systemen die worden ingezet om hostingomgevingen op alle onderdelen te beheren volledig betrokken.

Managed hosting provider True is door Lloyd’s Register Quality Assurance gecertificeerd op het gebied van informatiebeveiliging en beloond met het ISO 27001:2005 certificaat. Het verkrijgen van dit ISO certificaat geeft aan dat True voldoet aan de hoogste standaarden als het gaat om de beveiliging van informatie.

True behaalde drie jaar terug al het ISO 9001 certificaat voor kwaliteitsmanagement. True is vanaf heden één van de weinige hosting providers in Nederland die gecertificeerd zijn voor zowel de 27001 als de 9001 norm. Uit de ‘Mazars Hosting Survey 2011’, in opdracht van de Dutch Hosting Providers Association (DHPA), bleek dat meer dan de helft (53 procent) van de hostingbedrijven over geen enkele vorm van certificering beschikken.

In tegenstelling tot het certificeren van alleen het datacenter zijn ook alle systemen die worden ingezet om hostingomgevingen op alle onderdelen te beheren volledig betrokken in de toepassing van de norm. De ISO 27001 normering heeft betrekking op het opzetten, implementeren en beheren van internetfaciliteiten en de certificering geeft aan dat True voldoet aan de hoogste normen voor wat betreft de installatie en beheer van de hostingomgevingen van haar klanten.