Kings of Code 2012

Het festival voor front-end en back-end developers

30 NOVEMBER 2012, AMSTERDAM
Van 1 tot en met 4 december 2012, komen 400 software ontwikkelaars in Amsterdam bij elkaar om de laatste ontwikkelingen en best practices op het gebied van ontwikkeling met elkaar te delen. Geniet in vier dagen van een Hack Battle, de conferentie, de workshop dag of een netwerkborrel in het hart van Amsterdam.

Zaterdag 1 december en zondag 02 december start het Kings of Code festival met de Hack Battle.  100 software ontwikkelaars (frontend/backend en designers) komen samen om in teams te strijden voor de titel: ‘Kings of Code 2012’. Zaterdag en zondag zijn de teams bezig met hacken om vervolgens te presenteren wat zij gemaakt hebben. De jury bepaalt welk team naar huis gaat met de Kings of Code Hack battle titel.

De volgende dag, maandag 3 december, zal de conferentie plaatsvinden. 16 toonaangevende en internationale sprekers onthullen hun geheimen op het podium. Leer van Roy Tomeij waarom een CSS pre-processor en het gebruik van Sassen Compass je leven een stuk makkelijker maakt. Bezoek de presentatie van Sven Sandberg en leer over MySQL replicatie en back-ups. Guillermo Rauch zal alles vertellen over de real-time web met HTML5 WebSockets, WebRTC en Socket.IO en Martyn Davies over het maken van real-time toepassingen. Bekijk de hier de hele sprekerslijst.

Maandag wordt de dag afgesloten met een borrel georganiseerd door managed hosting provider True.

Uiteindelijk leer je het best door te doen. Er zal dan ook volop gelegenheid zijn om je nieuwe geleerde vaardigheden in de praktijk te brengen tijdens de workshop dag op 4 december,

Net als de afgelopen jaren is True dit jaar ook weer aangesloten als vriend van Kings of Code. True is altijd op zoek naar de beste samenwerking tussen applicatie en hostingplatform en staat daarom ieder jaar weer achter Kings of Code.

Heb je nog geen ticket? Bestel deze dan nu via https://kingsofcode.paydro.net/. Speciaal voor onze development relaties biedt True een interessante korting, neem daarvoor contact op met uw contactpersoon.