LIVE BLOGSTREAM @ WEB SUMMIT 2014

Silicon Canals covert Web Summit in samenwerking met True

Web Summit, het jaarlijkse technologiecongres in Dublin, start vandaag. Van dinsdag 4 tot en met donderdag 6 november komen meer dan 20.000 mensen van over de hele wereld naar de hoofdstad van Ierland om te luisteren naar 500 deskundige sprekers en om 2000 ideeën en producten van start-ups te bekijken. En True is er een beetje bij, wij verzorgen een live blogstream waarop editor-at-large Adine Rooyackers ons 3 dagen lang op de hoogte houdt van alles wat er zich afspeelt op Web Summit 2014.

Web Summit: place to be voor start-ups

In de 4 jaar dat Web Summit bestaat, is het uitgegroeid tot het grootste techevent ter wereld voor start-ups. In 2014 waren er nog 10.242 aanwezigen, dit jaar zijn dit er maar liefst 20.000. Maar wat is precies de aantrekkingskracht van dit event? Als eerste zijn er de 500 interessante sprekers van grote internetbedrijven, zoals Werner Vogels van Amazon, Drew Houston van Dropbox, Adam Bain van Twitter en John Sculley van Apple. Een andere reden om erbij te willen zijn, is de aanwezigheid van de meest interessante start-ups van over de hele wereld. Meer dan 2000 ideeën en producten worden aan de bezoekers gepresenteerd.

Nederlandse start-ups op Web Summit

De Nederlandse start-upscène doet het wereldwijd goed. Kijk maar naar de wereldwijde interesse in platforms als Peerby en Blendle. Het is dan ook niet gek dat er veel Nederlandse start-ups aanwezig zijn op het Web Summit. Meer dan 60 Nederlandse start-ups hebben een stand weten te bemachtigen waar ze hun diensten aan de bezoekers kunnen showen. Daarnaast zijn er 4 start-ups uit ons kikkerlandje die zich hebben gekwalificeerd voor het PITCH-programma. Drie dagen lang meten 200 start-ups hun pitch-kunde en uiteindelijk worden de beste pitches beloond met de mooiste prijzen.

Live bloggen

Adine Rooyackers heeft de eer om tijdens het Web Summit in Dublin live verslag te doen van het event. Via de live-stream Web Summit, die True heeft mogelijk gemaakt, zal Adine live bloggen en ons op de hoogte houden van alle ontwikkelingen. Natuurlijk worden alle aanwezige Nederlandse start-ups gevolgd en krijgen de 4 start-ups die mogen pitchen ook hun verdiende aandacht. Maar ook de grote internationale aanwezigen zullen we spreken en hopelijk komen we van hen te weten wat hun geheim is. En welke tips kunnen zij meegeven aan de Nederlandse start-ups?

Hoe overleef je als start-up?

Het aantal start-ups schiet als paddenstoelen uit de grond. Wil je succesvol zijn als beginnend bedrijf dan moet je opvallen en ervoor zorgen dat mensen in jouw product geloven. Maar hoe doe je dat? Tijdens Web Summit 2014 gaat Adine uitzoeken hoe de Nederlandse start-ups ervoor staan. We willen weten wie die nieuwe bedrijven zijn en wat ze doen. Maar ook zijn we benieuwd naar de grootste uitdagingen die ze zijn tegengekomen en hoe ze omgaan met IT-issues. En met als belangrijkste vraag: hoe zorg je ervoor dat je overleeft als start-up?

Silicon Canals

Het initiatief voor de live blogstream tijdens het Web Summit 2014 is afkomstig van het journalistiek platform Silicon Canals. Dit platform is er voor (en door) de Amsterdamse (en Nederlandse) tech start-upscène. Eerder dit jaar kwam oprichter van Silicon Canals, Remco Janssen, op het idee om een blogger – Adine – naar Web Summit te sturen. “We waren op zoek naar een partij die een voorliefde heeft voor start-ups en tech en die ons idee kon waarmaken. We hebben die partij gevonden in True.”

IT en start-ups

Ben jij een start-up of ga je beginnen met een bedrijf? Ongetwijfeld loop je aan tegen vragen hoe je de IT-operaties en het platform in moet richten, of dat nu in de beginfase is van je bedrijf of als je gaat groeien en meer capaciteit nodig hebt. Voor vragen over jouw IT-uitdagingen kun je altijd terecht bij True. In de afgelopen 10 jaar hebben we veel valkuilen met betrekking tot de inrichting van IT-operaties voorbij zien komen en we zijn dus als geen ander in staat om start-ups te voorzien van gericht advies. Ook kunnen we je in contact brengen met goede webbureaus en een groeiplan voorleggen.

Ontvang het laatste True nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL