Digital Agencies 2020 presenteert onderzoeksresultaten tijdens digitaal event

digital-agencies-2020.jpg
  • jpg

AMSTERDAM, 17 maart 2020 - De presentatie van het benchmarkonderzoek ‘Digital Agencies 2020’, georganiseerd door branchevereniging Dutch Digital Agencies, hostingprovider True en uitgevoerd door het onderzoeksbureau van IDG, wordt gepresenteerd in een webinarvorm in verband met het coronavirus.

Aanvankelijk stond er een evenement op locatie gepland op donderdag 12 maart, maar dat werd op het laatste moment afgeblazen. Het webinar zal plaatsvinden op 26 maart. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de website van de organisatie.

Over het onderzoek

Het benchmarkonderzoek naar digitale bureaus is gedaan onder 146 individuen die werkzaam zijn binnen de sector. Circa 89% van de ondervraagden behoort tot de C-level doelgroep (Founder, Chief Executive Officer, Chief Techology Officer).

In het onderzoek is onder andere aandacht naar de verwachte groei van de bureaus, aantal personeelsleden, de relatie tussen klant en opdrachtgever, de impact van technologie & innovatie, interne efficiëntie van de agency en binding en behoud van digitaal talent.

Afgeslankt programma

Bepaalde onderdelen uit het programma zullen geschrapt worden, zoals de paneldiscussie. Verder zal het webinar een meer afgeslankte vorm krijgen. “Het webinar zal ongeveer een uur duren en we zullen met name focussen op het delen van inzichten uit het onderzoek en wat dit betekent voor agencies”, vertelt Sjors van Santen, initiatiefnemer van Digital Agencies 2020 en werkzaam bij True, waar het evenement aanvankelijk plaats zou vinden.

Jasper Verbunt, bestuurslid van Dutch Digital Agencies en CEO van Redkiwi, zal in het webinar de visie van de brancheorganisatie op de relevante trends van 2020 delen.

Peter Vermeulen, senior analyst bij IDG, zal de resultaten en de conclusies van het onderzoek vertellen. True zal het webinar hosten en kort wat vertellen over de betrokkenheid die zij met digital agencies hebben.

Remote

“We vinden het uiteraard jammer dat we het evenement op locatie niet door kunnen laten gaan. Het is iets waar je al geruime tijd naartoe werkt en we keken er naar uit om de ruim 150 personen binnen de digital agency sector te ontvangen. Maar het welzijn van de bezoekers is het allerbelangrijkst, waardoor we hebben besloten te annuleren

We hadden al diverse scenario’s geschetst waar dit er één van was”, vertelt Van Santen. Het besluit werd genomen voordat de overheid evenementen van 100 man en meer officieel had verboden.

Van Santen: “Desondanks geloven we erg sterk in de remote-trend die de laatste jaren in opkomst is en waar nu een groot gedeelte van Nederland mee te maken krijgt. Met de technologie van vandaag de dag moet het goed lukken om een minstens net zo relevant programma neer te zetten als een lokaal evenement. We gaan er wat moois van maken!”

Op de website van Digital Agencies 2020 is een plek te reserveren voor het webinar.