Nieuwe winnaar Website van het Jaar: Beterspellen.nl

Spannende avond in The Harbour Club in Amsterdam

Beterspellen.nl is de beste website van het jaar 2013. Dat werd vanavond bekendgemaakt in The Harbour Club in Amsterdam. Deze relatief onbekende website kreeg de meeste stemmen van het publiek en mag zich een jaar lang de Beste Website van ons land noemen.

Deze keer geen Tweakers.net als de grote winnaar van de Website van het Jaar, maar vanavond is de website Beterspellen.nl uitgeroepen tot de Website van het Jaar 2013. Tijdens een feestelijke avond in The Harbour Club in Amsterdam werden awards uitgereikt in 20 verschillende categorieën. Per categorie waren er 2 prijzen te vergeven, die van Beste Website en die van Populairste Website. Na het uitreiken van al deze prijzen, was het de beurt aan de overall winnaar, de Beste Website van het Jaar 2013. Dit jaar gewonnen door Beterspellen.nl.

Website van het Jaar verkiezing

Al 12 keer eerder vond er een Website van het Jaar verkiezing plaats. Inmiddels is het een gerenommeerde verkiezing geworden en wil elke respectabele website deze titel wel dragen. De Website van het Jaar 2013 verkiezing wordt uitgevoerd door online marktonderzoekbureau MetrixLab. Dit bureau heeft dit jaar samen met Emerce de feestelijke awardshow georganiseerd. Een glamoureuze avond waarbij meer dan 200 genodigden, afkomstig van grote websites, pers, merken en branche-representatives, acte de présence gaven.

True was erbij

True houdt wel van een feestje en vond het dan ook een eer om er vanavond bij te zijn. En dat niet alleen. Algemeen Directeur, Jan-Paul van Burgsteden mocht een prijs uitreiken in de categorie ‘E-Commerce’. De gelukkige winnaar in deze categorie is de website iBood geworden. In 2012 won in de categorie E-Commerce Groupon de titel voor Beste Website en iBOOD.com voor Populairste Website. Nationale Vacaturebank, Tweakers.net en Tweakers PriceWatch, allen klanten van True, wonnen een award in respectievelijk de categorieën Carrière, Nieuws & Informatie en Vergelijking.

Geen 5 op een rij

Stiekem hadden wij er op gehoopt dat een van onze klanten er met de titel Website van het Jaar 2013 vandoor zou gaan. Op zich geen gekke hoop, want de afgelopen 4 jaar is deze titel elke keer naar een klant van True gegaan. In 2009, 2011 en 2012 won Tweakers.net deze prestigieuze prijs en in 2010 viel deze eer aan AFAS Personal. Helaas dus deze jaar geen Website van het Jaar voor een van onze klanten, maar toch zijn wij trots op alle nominaties en de winnaars.