De winnaars van de Website van het Jaar - videoverslag

Wat zijn de geheimen van een succesvolle website?

28 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM
De winnaars van de Website van het Jaar 2014 zijn gisteravond bekendgemaakt: Tweakers Pricewatch is uit de bijna 1 miljoen stemmen gekozen tot Website van het Jaar 2014. Daarnaast zijn in elk van de 23 categorieën 2 winnaars benoemd: de populairste en de beste website. Managed hostingprovider True was aanwezig bij de uitreiking en vroeg de makers van de succesvolle websites wat nu de succesfactoren zijn achter een goede website. Bekijk de 2 videoverslagen, waarin de winnaar en de gebruikers vertellen waaraan volgens hen een succesvolle website moet voldoen.

Videoverslag 1: winnaars en experts vertellen wat de succesfactoren zijn voor een goede website
De belangrijkste vraag die tijdens de awarduitreiking van de Website van het Jaar werd gesteld, is: aan welke factoren moet een succesvolle website voldoen? Bekijk het verslag waarin de makers achter succesvolle websites hun mening geven:

De Winnaar
Jeroen Brouwer van Tweakers Pricewatch: “Afgelopen jaar hebben we veel geïnvesteerd in de functionaliteit van Pricewatch. Dit geeft een goede basis voor de domotica, die we volgend jaar gaan introduceren. De focus van 2015 komt te liggen op de community. Daar gaan we veel toffe dingen voor doen.”

Tips voor een goede website van winnaars en genomineerden
Marthijn Tabak van Zoover - Beste Website in de categorie Vakantie & Toerisme: "Denk altijd aan de gebruiker."

Didier Zegers van Philips: "Keep it simple."

Joanne Hoekstra van AZ - Beste Website categorie Sport: “Doe niet wat andere websites doen, maar ga uit van jezelf.”

Videoverslag 2: succesfactoren voor een goede website volgens de gebruiker
Deze Website van het Jaar verkiezingen zouden niet kunnen doorgaan zonder de websitegebruikers. Zij zijn het immers die de stemmen op de beste websites mogen uitbrengen en de websites bezoeken. Daarom is True als aanloop op de Website van het Jaar awardshow de straat opgegaan met maar 1 vraag: waaraan moet een goede website voldoen? Het antwoord op deze vraag aan het Nederlandse publiek zie je terug op: http://youtu.be/eHGwSYWxaVM

Trots op onze klanten
Olaf van Veen, Business Development Manager bij True: "Wij zijn supertrots op de erkenning van websitegebruikers voor de websites van onze klanten. De bijna 1 miljoen stemmen van de Website van het Jaar verkiezing geeft de trend aan van het belang van websites. Als managed hostingprovider zien wij het effect van het functioneren van websites voor alle partijen dagelijks terug in de praktijk. Daarom steunen en stimuleren wij bedrijven graag bij een optimale inzet van hun website."

De Website van het Jaar verkiezing
Nederland heeft dit jaar massaal gestemd op de Website van het Jaar verkiezingen. Bijna 1 miljoen stemmen zijn uitgebracht in 23 categorieën. Per categorie waren er 2 prijzen te vergeven: de beste website en de populairste website. Uit al deze winnaars is vervolgens een overall winnaar uit de bus gekomen, die de titel Beste Website van het Jaar 2014 met zich mee mag dragen. Meer informatie: www.websitevanhetjaar.nl.

Citaten
""Wij zijn supertrots op de erkenning van websitegebruikers voor de websites van onze klanten. De bijna 1 miljoen stemmen van de Website van het Jaar verkiezing geeft de trend aan van het belang van websites. Als managed hostingprovider zien wij het effect van het functioneren van websites voor alle partijen dagelijks terug in de praktijk. Daarom steunen en stimuleren wij bedrijven graag bij een optimale inzet van hun website."" Olaf van Veen, Business Development Manager bij True
"“Afgelopen jaar hebben we veel geïnvesteerd in de functionaliteit van Pricewatch. Dit geeft een goede basis voor de domotica, die we volgend jaar gaan introduceren. De focus van 2015 komt te liggen op de community. Daar gaan we veel toffe dingen voor doen.”" Jeroen Brouwer van Tweakers Pricewatch
"“Doe niet wat andere websites doen, maar ga uit van jezelf.”" Joanne Hoekstra van AZ - Beste Website categorie Sport